Project Reality Highlights/DEV Blog

PR:BF2 related stuff
Benutzeravatar
Myru
Serveradmin
Beiträge: 543
Registriert: Mi 19. Mai 2010, 21:56
Wohnort: Stade
Kontaktdaten:

Re: Project Reality Highlights/DEV Blog

Beitragvon Myru » So 9. Sep 2012, 20:32

Chuc hat geschrieben, dass die nur ästhetischen zweck haben. Also keine spielerische Neuerung, es sei denn er hat uns genatzt :D
Bild
Bild
Benutzeravatar
shake.v2
Community Member
Beiträge: 181
Registriert: Mo 30. Apr 2012, 20:51
Kontaktdaten:

Re: Project Reality Highlights/DEV Blog

Beitragvon shake.v2 » So 9. Sep 2012, 23:25

Die ABC-Schutzmasken sind gegen Molotov-Cocktails, die es nicht geben wird, weil das Wasser grün leuchtet und der Fischadler morgens kräht...
Bild
Benutzeravatar
BloodyDeed
Administrator
Beiträge: 2899
Registriert: Mo 17. Mai 2010, 19:59
Wohnort: Zurich
Kontaktdaten:

Re: Project Reality Highlights/DEV Blog

Beitragvon BloodyDeed » Mo 24. Sep 2012, 17:47

Bild

It's been at least 2 months since my last highly verbose update so I thought it'd be high time to let off a bit of steam and let people in on a few things that have been happening, particularly since the encrypted beta changelog release.

Going from top to bottom again, we have the French forces, which are coming along nicely. Their mainstay rifle, the FA-MAS F1 comes in a number of different sight configurations: Iron Sights. J4 Optics, CompM2 Aimpoint CCO and Eotech 552 CCO options. Its high rate of fire combined with its bullpup configuration allow for a very compact and powerful package, similar to that of the TAR-21 in ingame terms.

The rifle also has the capability to fire special rifle grenades, that come in fragmentation (pictured), anti-tank and smoke dispersal forms. This system will be a welcome change to the standard under-barrel grenade launchers other factions use, and allow for the French grenadiers to engage all kinds of threats under their own terms.

The French utilise the Minimi as their mainstay light machine gun, and in-game will be fitted with a J4 Scope or an Eotech 552 CCO. Interestingly the J4 scope is mounted on a mount cantilevered out to the side, allowing for full use of the original iron sights (in in-game terms, as 'Backup Iron Sights').

Next is the newly adopted HK417 with J8 scope, acting as the French Designated Marksman Rifle. With its 20 round magazine and firing the formidable 7.62x51 NATO round, it can hold its own against other rifles in its class.

Lastly is not related to the French, but news about a recent development with our developer friends over at Forgotten Hope 2, we've decided to trade usage rights of the No. 4 rifle with the SMLE MKIII* pictured above. Reasons being that it is by opinion of the team a higher quality asset, and (in the case of the sniper variant) can allow for the use of the iron sights even with a scope mounted. The Enfield will remain in common use with the Taliban faction, despite us implementing the Mosin Nagant series. In fact as BLUFOR, you might be running into both of these ancient yet powerful workhorses at the same time.

Hope everyone enjoyed this mini-update, stay tuned as video and other promo material filters through from our beta testing.
Bild
Benutzeravatar
shake.v2
Community Member
Beiträge: 181
Registriert: Mo 30. Apr 2012, 20:51
Kontaktdaten:

Re: Project Reality Highlights/DEV Blog

Beitragvon shake.v2 » Mo 24. Sep 2012, 20:01

Les Francaises are coming! Schönes Preview wiedermal - vielleicht zu schön, denn nun mehr kann man es kaum erwarten bis es endlich heißt: "Disconnect: wrong game version ..." und 1.0 aufgespielt wird.
Die Fa-Mas ist eine tolle Waffe und mit dem neuen Grenadier hat man nun einen AT mehr im Squad - noch mehr Boom Boom :clap: sehr fein - hoffe es gibt auch ein schöne Bajonett - immerhin kommt der shit von den Franzosen. Die Enfield gefällt mir auch jetzt schon, aber ich hoffe die versprochene Nagant bekommt auch ein Scope - schön Ivanushka-Style aus der Hecke in den Rücken schießen. TOLL!
Bild
Benutzeravatar
S._Trede
Community Member
Beiträge: 459
Registriert: Do 22. Dez 2011, 12:10
Kontaktdaten:

Re: Project Reality Highlights/DEV Blog

Beitragvon S._Trede » Di 25. Sep 2012, 12:50

Ich hoffe doch, das neue Sprecher für die rolle genommen wurden, und nicht wie bei den Deutschen die Vanilla sounds...
Bild
Benutzeravatar
DoRn
Serveradmin
Beiträge: 1262
Registriert: Do 23. Jun 2011, 01:04
Kontaktdaten:

Re: Project Reality Highlights/DEV Blog

Beitragvon DoRn » Di 25. Sep 2012, 13:01

anders (der typ vom soundmod :freu: ) ist ja jetzt auch fester Teil des PR-Team, d.h. die haben jetzt einen der sich wirklich nur um die Sounds kümmert.
Und jeder, der den zensierten Patchlog gesehen hat, kann grob abschätzen wie viel sich da ändert.
"Chabbos wissen, dass ich der Babbo bin"
Bild
Benutzeravatar
BloodyDeed
Administrator
Beiträge: 2899
Registriert: Mo 17. Mai 2010, 19:59
Wohnort: Zurich
Kontaktdaten:

Re: Project Reality Highlights/DEV Blog

Beitragvon BloodyDeed » Di 25. Sep 2012, 13:07

Also gerade bei den Waffen hat sich UNGLAUBLICH viel getan.
Animationen, Deviation, Sounds, Scopes etc etc etc...könnt wirklich gespannt sein.
Bild
Benutzeravatar
K4on
Administrator
Beiträge: 3215
Registriert: Di 18. Mai 2010, 17:37
Wohnort: Hannover
Kontaktdaten:

Re: Project Reality Highlights/DEV Blog

Beitragvon K4on » Di 25. Sep 2012, 19:49

ich will endlich 1.0 spielen! aber mit mehr als nur 4 leuten!
Bild
Weed-Killer:"MEC just started throwing people at us blindly." from all 4 directions.
Benutzeravatar
SSgt.Dumbass
Community Member
Beiträge: 347
Registriert: Fr 1. Apr 2011, 21:29
Wohnort: Osterode am Harz
Kontaktdaten:

Project Reality Highlights/DEV Blog

Beitragvon SSgt.Dumbass » Di 25. Sep 2012, 20:44

K4on hat geschrieben:ich will endlich 1.0 spielen! aber mit mehr als nur 4 leuten!
Arsch ;-)
Bild

Ein einzelner Toter ist eine Tragödie; eine Million Tote sind eine Statistik
Benutzeravatar
BloodyDeed
Administrator
Beiträge: 2899
Registriert: Mo 17. Mai 2010, 19:59
Wohnort: Zurich
Kontaktdaten:

Re: Project Reality Highlights/DEV Blog

Beitragvon BloodyDeed » Mi 31. Okt 2012, 14:24

[R-DEV]BloodyDeed hat geschrieben:Ever wondered how many people work on PR:BF2?
One of our testers, Gore, made a very cool video in reference to the 10th anniversary of Rockstars GTA:Vice City.
It features all currently active Developers and other Team Members that work on Project Reality for Battlefield 2.

Note it does not include our Forum Moderators and Testing Team as well as various other people who contribute to the Project Reality.

The testing team has been pretty busy lately and has done an amazing job so far.
We're still adding new cool features with coming test builds but 1.0 is shaping up pretty well :D
Guess on what Gore is working on at the moment:
Bild

Stay tuned for more updates in the future, there is amazing stuff coming soon...


Cheers
Quelle: http://www.realitymod.com/forum/blogs/2 ... nd-pr.html
Bild

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 1 Gast